|
|
Vállalkozói számlanyitás
Belföldinek minősülő vállalkozások, egyéni vállalkozók (ide értve az ÁFA fizetésre kötelezett magánszemélyeket és őstermelőket is), valamint egyéb szervezetek kérelmére pénzforgalmi bankszámlát, illetve elkülönített bankszámlát kell nyitni forint pénzeszközeik kezelésére és pénzforgalmuk lebonyolítására. A forintszámla-nyitás módjaBankok a pénzforgalomra vonatkozó hatályos jogszabályok figyelembevételével, valamint az Ön tevékenységének létesítését (alapítását vagy működésének engedélyezését) és nyilvántartásba vételét igazoló okmányok alapján nyitja meg a vállalkozói forintszámlát. Szükséges dokumentumok gazdasági társaságok esetén
Egyéni vállalkozók esetén
Gyakorlati tudnivalók
A számlaszerződés aláírására a személyesen - személyazonosító igazolvánnyal együtt - jelenlevő számlatulajdonos (egyéni vállalkozó, illetve ügyvezető(k)), a társaságot képviselő(k), illetve a beltag(ok) jogosult(ak). A szerződés aláírása és a számlanyitás költségének rendezése után azonnal működőképes a vállalkozói számla. Mely bankfiókokban intézheti vállalkozásával kapcsolatos bankügyeit?
A vállalkozói számlavezetéssel foglalkozó fiókjaink részletes felsorolása a fióklistában található, ahol kiválaszthatja az Ön irodájához, lakásához legközelebbi bankfiókunkat. Deviza külföldi vállalkozások és szervezetek részére konvertibilis forintszámla és/vagy nem konvertibilis forintszámla vezetését kínáljuk a hatályos jogszabályok szerint. Szükséges dokumentumok devizakülföldi vállalkozás esetén:
Szükséges dokumentumok devizakülföldi rezidens vállalkozás esetén:
A számlanyitáshoz szükséges okmányokat eredeti példányban, közokirati, illetve külföldi közjegyző által hitelesített magánokirati formában szükséges benyújtani, és kérésre az okmányokhoz hivatalos magyar fordítást kell csatolni. A vállalkozás képviselőjének azonosításához személyi okmányokra (útlevélre) van szükség. A Bank betétek biztonsága érdekében a külföldön készült okmányok felülhitelesítését is kérheti a Bank által megnevezett külföldi banknál, a vállalkozás székhelyén működő magyar külképviseleti hatóságnál, vagy az Apostille-egyezményhez csatlakozott országok esetében az okmányok eredete szerinti ország külügy- vagy igazságügy-minisztériuma által kibocsátott záradék, illetve dokumentum révén. A legfontosabb a megfelelő bank kiválasztása, ahol a pénzügyeit intézi, jól nézzen körül mielőtt eldönti, hogy melyik Bankot válassza. Pár szempont a választáshoz:Az Ön irodájához, lakásához legközelebb legyen Könnyen megközelíthető legyen, parkolási lehetőség Ügyintézés gyorsasága, ne keljen órákat várakozni Ügyintézés minősége Havi számlafizetési díj, egyéb kölségek
Banklista:Tudta Ön?Az alábbi pályázati lehetőségekre szeretnénk felhívni a figyelmét |