Enter Könyvelő Iroda
Enter Könyvelő Iroda

A pénzügyminiszter közleménye

Az adótanácsadói, az adószakértői és az okleveles adószakértői tevékenység végzésére jogosító engedélyek kiadásának és visszavonásának feltételeiről, továbbá a kapcsolódó nyilvántartás vezetésének és a nyilvántartásban szereplők továbbképzésének szabályairól szóló 26/2008. (VIII. 30.) PM rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 4. §-ának (1) bekezdésében foglaltak alapján a pénzügyminiszter a következőket teszi közzé.

Az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény 175. § (16) bekezdése szerint az adótanácsadók, az adószakértők és az okleveles adószakértők nyilvántartását (a továbbiakban: nyilvántartás) a pénzügyminiszter vezeti.

Az adótanácsadók, vagy az adószakértők, avagy az okleveles adószakértők nyilvántartásába való felvételét kérő természetes személy (a továbbiakban: kérelmező) a Rendelet 4. számú melléklete szerinti adatlapot, illetve annak mellékleteit értelemszerûen kitöltve a Magyar Államkincstár Regionális Igazgatóságainak egyikénél (a továbbiakban: Igazgatóságok),  vagy a Pénzügyminisztérium ügyfélszolgálati irodájánál személyesen vagy meghatalmazott útján nyújthatja be. (A címjegyzéket a jelen közlemény melléklete tartalmazza.)

Minden igazolvány (adótanácsadói, adószakértői, okleveles adószakértői) vonatkozásában külön-külön kérelmet kell benyújtani.

A regisztrációhoz szükséges nyomtatványcsomag az Igazgatóságoknál, illetve a Pénzügyminisztérium ügyfélszolgálati irodájánál szerezhető be, amely  tartalmazza:

a) a Rendelet 4. számú melléklete szerinti adatlapot (a továbbiakban: adatlap),

b) az igazgatási szolgáltatási díj (a továbbiakban: díj) befizetésére szolgáló készpénzátutalási megbízást (csekket),

c) a tájékoztatót az adatlap kitöltéséhez és a mellékletek benyújtásához,

d) az átvételi elismervényt.

(A készpénzátutalási megbízás kivételével a nyomtatványok a PM honlapról is letölthetőek!)

A nyilvántartásba vétel iránti kérelem adatlapjához mellékelni kell:

a) 90 napnál nem régebbi hatósági erkölcsi bizonyítványt,

b) 1 darab 2,5 x 3,2 cm-es, 6 hónapnál nem régebbi igazolványképet,

c) az igazgatási szolgáltatási díj megfizetését igazoló dokumentumot (a postai készpénz átutalási megbízás igazoló szelvényrészének, vagy a bankszámla megterhelését rögzítő bankkivonat másolatát),

d) az igazolvány-kiadás alapjául szolgáló szakképesítést, végzettséget igazoló oklevél, okirat másolatát,

e) az egyéb szakképesítés(eke)t igazoló oklevél, illetve nyelvvizsga-bizonyítvány(ok) másolatát, amennyiben kéri a nyilvánosságra hozatalát,

f) adószakértők esetén a szakmai gyakorlat igazolására alkalmas tartalmú és részletességû szakmai önéletrajzot.

g) az átvételi elismervényt.

A díjat a 10032000-01454055 számú Pénzügyminisztérium, Budapest elnevezésû számlára kell befizetni. A befizetés készpénz átutalási megbízással, vagy banki átutalással teljesíthető, amelyen csak a kérelmező neve szerepelhet.

A díj összege a nyilvántartásba vételi kérelem esetén a Rendelet 11. §-ának (2) bekezdése szerint 9.000.-Ft.

A Rendelet 4. § (3) bekezdése szerint a kérelmező választhat, hogy maga szerzi be a nyilvántartásba vételi eljáráshoz a hatósági erkölcsi bizonyítványát, vagy az eljáró hatóságtól kéri az adatlapon annak beszerzését. Ebben az esetben a nyilvántartásba vételi kérelem esetén a díj összege 9.000.- Ft helyett 10.000.- Ft, s az erkölcsi bizonyítvány kiállításának 2.200.- Ft-os díját is meg kell fizetni.

A díjat valamennyi nyilvántartásba vétel iránti kérelemmel meg kell fizetni, az nem téríthető vissza akkor sem, ha a kérelmező nem kerül nyilvántartásba vételre, nem kap adótanácsadói, vagy adószakértői, vagy okleveles adószakértői tevékenység végzésére jogosító igazolványt.

Minden igazolvány vonatkozásában külön-külön kell a fenti díjat megfizetni.

Amennyiben a kérelmező a három nyilvántartás közül egyszerre többe kéri felvételét, elegendő egy hatósági erkölcsi bizonyítványt benyújtania.

A nyilvántartásba felvételét kérő természetes személyt, ha a jogszabályban foglalt feltételeknek megfelel, a pénzügyminiszter nevében a Pénzügyminisztérium erre kijelölt szervezeti egysége (Szakképzési és nyilvántartási osztály) a nyilvántartásba felveszi, erről a kérelmezőt egy tájékoztató levéllel és az igazolvány megküldésével értesíti.

Amennyiben a kérelmező a jogszabály feltételeire figyelemmel a nyilvántartásba nem vehető fel, a nyilvántartásba vétel iránti kérelem elutasításra kerül, erről a pénzügyminiszter közigazgatási hatósági határozattal értesíti a kérelmezőt.

A kérelmező a határozat felülvizsgálatát annak közlésétől számított 30 napon belül jogszabálysértésre hivatkozással kérheti a közigazgatási ügyekben eljáró illetékes bíróságtól a határozatot hozó hatóság elleni kereset indításával. A keresetlevelet az elsőfokú közigazgatási határozatot hozó szervnél kell benyújtani, vagy ajánlott küldeményként postára adni.

Amennyiben a nyilvántartásba felvett személy adataiban változás történik, az adatváltozást követő 30 napon belül azt a pénzügyminiszternek be kell jelenteni. A bejelentést a Pénzügyminisztérium Szakképzési és nyilvántartási osztályánál kell megtenni a Rendelet 7. §-ának (1) bekezdésében foglaltak megfelelő alkalmazásával. A bejelentéshez minden esetben csatolni kell az adatlapot, azon megjelölve azt az adatot, amelyben a változás történt, valamint mellékelni kell az igazolvány másolatát, ha pedig az adatváltozás érinti az igazolványon feltüntetett adatokat, akkor magát az igazolványt.

Az igazolvány másolatát, illetve az igazolványt a pénzügyminiszter az adatváltozás átvezetését követően haladéktalanul megsemmisíti.

Az igazolványt érintő adatváltozás bejelentését – az adatlapon – az alábbi dokumentumok csatolása mellett kell benyújtani:

a) 1 darab 2,5 x 3,2 cm-es, 6 hónapnál nem régebbi igazolványkép,

b) a díj megfizetését igazoló dokumentum (a postai készpénz átutalási megbízás igazoló szelvényrészének, vagy a bankszámla megterhelését tartalmazó bankkivonatnak a másolata),

c) az eredeti igazolvány.

Az adatváltozás átvezetésének díja 1000,- Ft. Amennyiben az adatváltozás érinti az igazolványon feltüntetett adatokat is, az adatváltozás átvezetésének díja 2000,- Ft. 

Amennyiben az igazolvány elveszett, megsemmisült, a névjegyzékben szereplő személy birtokából bûncselekmény vagy szabálysértés során kikerült, a névjegyzékben szereplő személy köteles ennek tényét 30 napon belül az adatlapon bejelenteni, amelyen fel kell tüntetni a kérelmező nyilvántartási számát. Ebben az esetben a korábban kibocsátott igazolvány a bejelentéssel érvénytelenné válik, és a pénzügyminiszter ennek tényét a Pénzügyminisztérium honlapján közzéteszi.

Az igazolvány pótlása iránti kérelmet – az adatlapon – az alábbi dokumentumok csatolása mellett kell benyújtani:

a) 1 darab 2,5 x 3,2 cm-es, 6 hónapnál nem régebbi igazolványkép,

b) a díj megfizetését igazoló dokumentum (a postai készpénz átutalási megbízás igazoló szelvényrészének, vagy a bankszámla megterhelését tartalmazó bankkivonatnak a másolata).

Az igazolvány pótlásának díja 2000 Ft.

A nyilvántartásban szereplő személy a Rendelet 10. §-a szerint szakmai továbbképzésen köteles részt venni.

A továbbképzési időszak tartama 5 év. Az első továbbképzési időszak az igazolvány kiállítási napjával, a további továbbképzési időszakok az előző továbbképzési időszak utolsó napját követő nappal kezdődnek. Ebből következik, hogy mindenkinek más és más időpontban fog kezdődni és végződni a továbbképzési időszak.

A továbbképzésre kötelezettnek egy 5 éves továbbképzési időszak alatt – a Rendelet szerinti továbbképzésben való részvétellel – összesen legalább 100 kreditpontot kell teljesítenie. Előfordulhat, hogy a nyilvántartásban szereplő személy a továbbképzési időszakban nem minden évben tud továbbképzésen részt venni, ezért a Rendelet lehetővé teszi, hogy az 5 éves időszakon belül ne minden évben vegyen részt továbbképzésen. Ilyen esetben is azonban legalább három naptári évben részt kell venni valamilyen továbbképzésen, amivel minimálisan 100 kreditpontot össze kell gyûjteni.

A pénzügyminiszter havonta teszi közzé a Pénzügyminisztérium honlapján a kreditpontot érő továbbképzési programok adatait, így:

  • a képzés címét,

  • az adott szakterület szerinti kreditpont-értéküket,

  • a képző szervezet megnevezését,

  • azt az időszakot (elszámolhatóság időszaka), amelyben az adott továbbképzési program figyelembe vehető továbbképzésként.

A Rendelet 6. §-a szerint a nyilvántartásban szereplő személy a továbbképzési programokon való részvétel teljesítéséről szóló nyilatkozatokat köteles megküldeni a pénzügyminiszternek a továbbképzési időszak végét követő 30 napon belül. A bejelentést a melléklet szerinti Igazgatóságoknál vagy a Pénzügyminisztérium Szakképzési és nyilvántartási osztályán kell megtenni.

Amennyiben a nyilvántartásban szereplő személy ezen bejelentési kötelezettségének a megadott határidőig nem tesz eleget, igazolványát vissza kell vonni és őt a névjegyzékből törölni kell.

A Pénzügyminisztérium Szakképzési és nyilvántartási osztályának, valamint ügyfélszolgálatának címe: 1051 Budapest, József nádor tér 2-4. Postacím: 1369 Budapest, Pf.: 481.

Melléklet: A Magyar Államkincstár Regionális Igazgatóságainak címjegyzéke és ügyfélfogadása a regisztrációs feladatellátással kapcsolatban

 

Megye

Cím

Telefon-

szám

 

Dél-alföldi Regionális Igazgatóság

Bács-Kiskun

6000 Kecskemét,
Kuruc krt. 16.

06-76/503-760

H - Cs: 9.00-16.00
P: 9.00-13.00

Békés

5600 Békéscsaba,
Szabadság tér 7-9.

06-66/524-100

H - Cs: 9.00-16.00
P: 9.00-13.00

Csongrád

6721 Szeged,
Széchenyi tér 9.

06-62/568-168

H - Cs: 9.00-16.00
P: 9.00-13.00

Dél-dunántúli Regionális Igazgatóság

Baranya

7633 Pécs,
Apáca u. 6.

06-72/213-388

H - Sz: 8.00-14.00

Tolna

7100 Szekszárd,
Augusz I. u. 7.

06-74/416-411

H, K, Cs: 13.30-16.00

Somogy

7400 Kaposvár,
Rákóczi tér 7-8.

06-82/501-101

H - P: 8.00-12.00

Észak-alföldi Regionális Igazgatóság

Jász-Nagykun-
Szolnok

5000 Szolnok,
Liget út 6.

06-56/512-900

H - Cs: 8.00-16.30
P: 8.00-12.00

Hajdú-Bihar

4024 Debrecen,
Vármegyeház u. 1/B.

06-52/512-200

H - Cs: 8.00-16.30
P: 8.00-12.00

Szabolcs-Szatmár
-Bereg

4400 Nyíregyháza,
Mártírok tere 8.

06-42/314-011 

H - Cs: 8.00-16.30
P: 8.00-12.00

Nyugat-dunántúli Regionális Igazgatóság

Győr-Moson-
Sopron

9024 Győr,
Hunyadi u. 6/a.

06-96/501-817

K, Cs: 8.00-12.00,
         13.00-16.00

Vas

9700 Szombathely,
Hefele Menyhért u. 3-5.

06-94/520-500

K: 8.00-12.30
Sz: 8.00-16.00
Cs: 12.30-16.00

Zala

8900 Zalaegerszeg,
Virág Benedek u. 5/B.

06-92/503-100

H-P: 8.00-12.00

Közép-dunántúli Regionális Igazgatóság

Veszprém

8200 Veszprém,
Budapest út 4.

06-88/623-900

K, Cs: 9.00-11.00

Komárom-Esztergom

2801 Tatabánya,
Komáromi u. 6.

06-34/519-500

K, Cs: 9.00-11.00

Fejér

8000 Székesfehérvár,
Petőfi S. u. 5.

06-22/534-600

K, Cs: 9.00-11.00

Közép-magyarországi Regionális Igazgatóság

Főváros és  Pest megye

1115 Budapest,
XI. Bartók Béla út 120-122.

06-1/371-99-79

H - Cs: 8.00-12.00,
           13.00-15.00 
 
P: 8.00-12.00

Észak-magyarországi Regionális Igazgatóság

Nógrád

3100 Salgótarján,
Rákóczi út 36.

06-32/620-100/

240m

H - K: 8.00-12.00
Sz: 8.00-12.00,
    13.00-16.00
Cs - P: 8.00-12.00

Heves

3300 Eger,
Telekessy u. 2.

06-36/520-300

H - K: 8.00-12.00
Sz: 8.00-12.00,
     13.00-16.00
Cs - P: 8.00-12.00

Borsod-Abaúj-
Zemplén

3525 Miskolc,
Hősök tere 3.

06-46/513-058

H - K: 8.00-12.00
Sz: 8.00-12.00,
     13.00-16.00
Cs - P: 8.00-12.00

Megjegyzés: A Regionális Igazgatóság központja dőlt és vastag betűvel

/Publikálva: 2008.09.30/

2003. évi XCII. törvény az adózás rendjéről

Forrás: Apeh

2009.01.08.

Fórum - Hozzászólás a fórumban >>

Tippek!

Tudja mennyi látogatót, ügyfelet és bevételt jelent a jó pozíció?
Fontos Önnek a honlapja látogatottsága, cége bevétele?
Vegyen részt a Google hirdetési kampányunkban!
www.googlereklam.hu

Tisztelt Cégvezető!
Miért fizetne évente 50-80 ezer forintot, más cégkeresőkbe?
Nálunk, akár ingyen regisztrálhatja cégét!
Magyar Tudakozó - Magyarország Cégkeresője!

Linkweb - Linkgyűjtemény
Mutassa be honlapját, szolgáltatását, tevékenységét portálunkon!
www.linkweb.hu