|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A pénzügyminiszter közleményeAz adótanácsadói, az adószakértői és az okleveles adószakértői tevékenység végzésére jogosító engedélyek kiadásának és visszavonásának feltételeiről, továbbá a kapcsolódó nyilvántartás vezetésének és a nyilvántartásban szereplők továbbképzésének szabályairól szóló 26/2008. (VIII. 30.) PM rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 4. §-ának (1) bekezdésében foglaltak alapján a pénzügyminiszter a következőket teszi közzé. Az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény 175. § (16) bekezdése szerint az adótanácsadók, az adószakértők és az okleveles adószakértők nyilvántartását (a továbbiakban: nyilvántartás) a pénzügyminiszter vezeti. Az adótanácsadók, vagy az adószakértők, avagy az okleveles adószakértők nyilvántartásába való felvételét kérő természetes személy (a továbbiakban: kérelmező) a Rendelet 4. számú melléklete szerinti adatlapot, illetve annak mellékleteit értelemszerûen kitöltve a Magyar Államkincstár Regionális Igazgatóságainak egyikénél (a továbbiakban: Igazgatóságok), vagy a Pénzügyminisztérium ügyfélszolgálati irodájánál személyesen vagy meghatalmazott útján nyújthatja be. (A címjegyzéket a jelen közlemény melléklete tartalmazza.) Minden igazolvány (adótanácsadói, adószakértői, okleveles adószakértői) vonatkozásában külön-külön kérelmet kell benyújtani. A regisztrációhoz szükséges nyomtatványcsomag az Igazgatóságoknál, illetve a Pénzügyminisztérium ügyfélszolgálati irodájánál szerezhető be, amely tartalmazza:
A nyilvántartásba vétel iránti kérelem adatlapjához mellékelni kell:
A díjat a 10032000-01454055 számú Pénzügyminisztérium, Budapest elnevezésû számlára kell befizetni. A befizetés készpénz átutalási megbízással, vagy banki átutalással teljesíthető, amelyen csak a kérelmező neve szerepelhet. A díj összege a nyilvántartásba vételi kérelem esetén a Rendelet 11. §-ának (2) bekezdése szerint 9.000.-Ft. A Rendelet 4. § (3) bekezdése szerint a kérelmező választhat, hogy maga szerzi be a nyilvántartásba vételi eljáráshoz a hatósági erkölcsi bizonyítványát, vagy az eljáró hatóságtól kéri az adatlapon annak beszerzését. Ebben az esetben a nyilvántartásba vételi kérelem esetén a díj összege 9.000.- Ft helyett 10.000.- Ft, s az erkölcsi bizonyítvány kiállításának 2.200.- Ft-os díját is meg kell fizetni. A díjat valamennyi nyilvántartásba vétel iránti kérelemmel meg kell fizetni, az nem téríthető vissza akkor sem, ha a kérelmező nem kerül nyilvántartásba vételre, nem kap adótanácsadói, vagy adószakértői, vagy okleveles adószakértői tevékenység végzésére jogosító igazolványt. Minden igazolvány vonatkozásában külön-külön kell a fenti díjat megfizetni. Amennyiben a kérelmező a három nyilvántartás közül egyszerre többe kéri felvételét, elegendő egy hatósági erkölcsi bizonyítványt benyújtania. A nyilvántartásba felvételét kérő természetes személyt, ha a jogszabályban foglalt feltételeknek megfelel, a pénzügyminiszter nevében a Pénzügyminisztérium erre kijelölt szervezeti egysége (Szakképzési és nyilvántartási osztály) a nyilvántartásba felveszi, erről a kérelmezőt egy tájékoztató levéllel és az igazolvány megküldésével értesíti. Amennyiben a kérelmező a jogszabály feltételeire figyelemmel a nyilvántartásba nem vehető fel, a nyilvántartásba vétel iránti kérelem elutasításra kerül, erről a pénzügyminiszter közigazgatási hatósági határozattal értesíti a kérelmezőt. A kérelmező a határozat felülvizsgálatát annak közlésétől számított 30 napon belül jogszabálysértésre hivatkozással kérheti a közigazgatási ügyekben eljáró illetékes bíróságtól a határozatot hozó hatóság elleni kereset indításával. A keresetlevelet az elsőfokú közigazgatási határozatot hozó szervnél kell benyújtani, vagy ajánlott küldeményként postára adni. Amennyiben a nyilvántartásba felvett személy adataiban változás történik, az adatváltozást követő 30 napon belül azt a pénzügyminiszternek be kell jelenteni. A bejelentést a Pénzügyminisztérium Szakképzési és nyilvántartási osztályánál kell megtenni a Rendelet 7. §-ának (1) bekezdésében foglaltak megfelelő alkalmazásával. A bejelentéshez minden esetben csatolni kell az adatlapot, azon megjelölve azt az adatot, amelyben a változás történt, valamint mellékelni kell az igazolvány másolatát, ha pedig az adatváltozás érinti az igazolványon feltüntetett adatokat, akkor magát az igazolványt. Az igazolvány másolatát, illetve az igazolványt a pénzügyminiszter az adatváltozás átvezetését követően haladéktalanul megsemmisíti. Az igazolványt érintő adatváltozás bejelentését – az adatlapon – az alábbi dokumentumok csatolása mellett kell benyújtani:
Az adatváltozás átvezetésének díja 1000,- Ft. Amennyiben az adatváltozás érinti az igazolványon feltüntetett adatokat is, az adatváltozás átvezetésének díja 2000,- Ft. Amennyiben az igazolvány elveszett, megsemmisült, a névjegyzékben szereplő személy birtokából bûncselekmény vagy szabálysértés során kikerült, a névjegyzékben szereplő személy köteles ennek tényét 30 napon belül az adatlapon bejelenteni, amelyen fel kell tüntetni a kérelmező nyilvántartási számát. Ebben az esetben a korábban kibocsátott igazolvány a bejelentéssel érvénytelenné válik, és a pénzügyminiszter ennek tényét a Pénzügyminisztérium honlapján közzéteszi. Az igazolvány pótlása iránti kérelmet – az adatlapon – az alábbi dokumentumok csatolása mellett kell benyújtani:
Az igazolvány pótlásának díja 2000 Ft. A nyilvántartásban szereplő személy a Rendelet 10. §-a szerint szakmai továbbképzésen köteles részt venni. A továbbképzési időszak tartama 5 év. Az első továbbképzési időszak az igazolvány kiállítási napjával, a további továbbképzési időszakok az előző továbbképzési időszak utolsó napját követő nappal kezdődnek. Ebből következik, hogy mindenkinek más és más időpontban fog kezdődni és végződni a továbbképzési időszak. A továbbképzésre kötelezettnek egy 5 éves továbbképzési időszak alatt – a Rendelet szerinti továbbképzésben való részvétellel – összesen legalább 100 kreditpontot kell teljesítenie. Előfordulhat, hogy a nyilvántartásban szereplő személy a továbbképzési időszakban nem minden évben tud továbbképzésen részt venni, ezért a Rendelet lehetővé teszi, hogy az 5 éves időszakon belül ne minden évben vegyen részt továbbképzésen. Ilyen esetben is azonban legalább három naptári évben részt kell venni valamilyen továbbképzésen, amivel minimálisan 100 kreditpontot össze kell gyûjteni. A pénzügyminiszter havonta teszi közzé a Pénzügyminisztérium honlapján a kreditpontot érő továbbképzési programok adatait, így:
A Rendelet 6. §-a szerint a nyilvántartásban szereplő személy a továbbképzési programokon való részvétel teljesítéséről szóló nyilatkozatokat köteles megküldeni a pénzügyminiszternek a továbbképzési időszak végét követő 30 napon belül. A bejelentést a melléklet szerinti Igazgatóságoknál vagy a Pénzügyminisztérium Szakképzési és nyilvántartási osztályán kell megtenni. Amennyiben a nyilvántartásban szereplő személy ezen bejelentési kötelezettségének a megadott határidőig nem tesz eleget, igazolványát vissza kell vonni és őt a névjegyzékből törölni kell. A Pénzügyminisztérium Szakképzési és nyilvántartási osztályának, valamint ügyfélszolgálatának címe: 1051 Budapest, József nádor tér 2-4. Postacím: 1369 Budapest, Pf.: 481. Melléklet: A Magyar Államkincstár Regionális Igazgatóságainak címjegyzéke és ügyfélfogadása a regisztrációs feladatellátással kapcsolatban
Megjegyzés: A Regionális Igazgatóság központja dőlt és vastag betűvel /Publikálva: 2008.09.30/ 2003. évi XCII. törvény az adózás rendjéről Forrás: Apeh 2009.01.08. Fórum - Hozzászólás a fórumban >> Tippek! Tudja mennyi látogatót, ügyfelet és bevételt jelent a jó pozíció? Tisztelt Cégvezető! Linkweb - Linkgyűjtemény
Tudta Ön?Az alábbi pályázati lehetőségekre szeretnénk felhívni a figyelmét |