Vállalkozói osztalékalap után fizetett egészségügyi hozzájárulás költségek közötti elszámolása

2008.05.27.

Az egészségügyi hozzájárulásról szóló 1998. évi LXVI. törvény (továbbiakban: eho tv.) 3. §-ának (3) bekezdése szerint a vállalkozói osztalékalap után a magánszemélynek 14 százalék egészségügyi hozzájárulást kell fizetnie mindaddig, amíg „a biztosítási jogviszonyában a Tbj. 19. § (1) bekezdése és az egyszerűsített közteherviselési hozzájárulásról szóló 2005. évi CXX. törvény 9. § (2) bekezdése alapján megfizetett egészségbiztosítási járulék, a Tbj. 36-37. §-a és 39. § (2) bekezdése alapján megfizetett egészségügyi szolgáltatási járulék (a továbbiakban együtt: egészségbiztosítási járulék), valamint a törvényben meghatározott jövedelmek után megfizetett százalékos mértékű egészségügyi hozzájárulás együttes összege a tárgyévben el nem éri a négyszázötvenezer forintot.

A vállalkozói osztalékalap után fizetett százalékos mértékű egészségügyi hozzájárulást az egyéni vállalkozó elszámolhatja költségként.

Az szja-törvény 10. számú mellékletének II. 3. pontjának utolsó mondata szerint azonban nem számolható el költségként a megszűnés évéről készített adóbevallás alapján a vállalkozói osztalékalap után megállapított egészségügyi hozzájárulás.

(PM. Jövedelemadók Főosztály 1978/2008 – APEH Ügyfélkapcsolati és Tájékoztatási Főosztály 1559809377)

2005. évi CXX. törvény az egyszerűsített közteherviselési hozzájárulásról

1998. évi LXVI. törvény az egészségügyi hozzájárulásról

Hozzászólás a fórumban >>