Tájékoztató az adószám alkalmazásának felfüggesztésére, valamint az adószám felfüggesztést követő törlésére vonatkozó szabályok

2008.02.29.

Az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény (a továbbiakban: Art.) 2008. január 1-jétől hatályos módosítása az Art. 24/A. § rendelkezéseit is érintette.

A módosítást követően az állami adóhatóság már az adószám alkalmazásának felfüggesztését elrendelő határozat jogerőre emelkedését követő 45. napot követően törli az adószámot. Kivételt képez ez alól, ha az adózó adószám felfüggesztésének időtartama alatt felszámolás vagy végelszámolás alá került, vagy az adószámot az adóhatóság az Art. egyéb rendelkezései alapján már törölte.

Az adóhatóság a felfüggesztést elrendelő határozatot, valamint az adószám törlését elrendelő határozatot továbbra is hirdetményi úton közli. A hirdetményt 15 napra – törlést elrendelő határozat esetén 8 napra – függeszti ki a határozatot hozó APEH regionális igazgatóság hirdetőtáblájára, illetve teszi közzé internetes honlapján. A felfüggesztést elrendelő határozat ellen a hirdetmény levételének napjától számított 15 napon belül lehet fellebbezést előterjeszteni. Az adószám törlését elrendelő határozat esetén a fellebbezésre nyitva álló időtartam 8 nap.

Az adóhatóság az Art. 54. § (5) bekezdésének c) pontja alapján a felfüggesztett adószámok mellett immár a felfüggesztést követően törölt adószámokat is közzéteszi honlapján.

2003. évi XCII. törvény az adózás rendjéről

Tipp!

Hirdessen a Magyar Tudakozó oldalain >>

Hatékony üzleti honlapokat készítünk megfizethető áron >>